Sådan sender du en faktura

Alle fakturaer til Herning Kommune skal sendes elektronisk. Se her, hvordan du gør.

NemHandel gør det muligt at sende faktura direkte over internettet. Du kan gratis sende elektroniske fakturaer ved hjælp af NemHandel til alle offentlige myndigheder og institutioner.

Sådan sender du en faktura med NemHandel

Der flere muligheder at sende en faktura med NemHandel:

Brug dit økonomisystem

Hvis dit økonomisystem både kan skabe og sende NemHandel-fakturaer,  er du klar til NemHandel. Spørg din systemleverandør, hvordan du kommer i gang.

Brug dit økonomisystem og NemHandelsprogrammet til forsendelse

Har du et økonomisystem, som kan skabe NemHandelsfakturaer, men ikke har indbygget forsendelse, kan du fx bruge Nemhandelsprogrammet til at sende fakturaen til os. Det er gratis.

Du kan finde en oversigt over udbydere af NemHandelsprogrammer her.

Brug en digital fakturaportal

Har du ikke et økonomisystem, kan du sende NemHandelsfaktura via fakturaportaler på internettet. Nogle indtastningsportaler er gratis, mens andre tager et gebyr for deres service.

Prøv evt. den gratis fakturablanket på www.virk.dk.

Klik her for at se en oversigt over indtastningsløsninger.

Kontaktinfo

Hanne Agnes Østergaard Rasmussen
Afdelingsleder Indkøb
Tlf.: 96282222
Mobil: 50939518
Send e-mail til hanne.ostergaard@herning.dk

 

Brug altid en sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.